کانسیلر چیست و چگونه باید از آن استفاده کنیم؟

کانسیلر چیست ؟

امروزه در جوامع مختلف زیبایی برای هر فردی از اهمیت ویژه ای برخوردار است .به همین خاطر، همه افراد به دنبال راهها و روش هایی برای زیبا شدن و جوان ماندن هستند.شرکت های زیادی وجود دارند تا این نیازهای زنان را برطرف کنند.یکی از محصولاتی که عیوب صورت را به خوبی می پوشاند کانسیلر است.

کانسیلر نوعی کرم رنگی بسیار فشرده است. این محصول به خوبی جای انواع جوش، لک و تیرگی دور چشم را پوشش می دهد. اگرچه در نگاه اول کانسیلر شباهت بسیاری به کرم پودر دارد اما در واقع از آن ضخیم تر است و لک هایی که کرم پودر توانایی پوشش را ندارد، بخوبی کاور می کند.

در این مقاله با انواع کانسیلر و چگونگی استفاده از آن آشنا خواهیم شد.

 

انواع کانسیلر:

 

1-کانسیلر مایع

کانسیلر مایع متنوع ترین نوع کانسیلر است، زیرا پوشش قابل توجهی را ارائه می دهد و برای همه انواع پوست به جز خیلی خشک مناسب است. این مدل استفاده بسیار آسانی دارد. کانسیلر مایع برای پوشاندن جوش ها بهترین گزینه است، چرا که کم تر از دیگر مدل ها روی صورت حالت کیکی می شود .

همچنین استفاده از آن در نواحی دارای خط و خطوط نتیجه مطلوبی دارد، چرا که بافت نازکش باعث می شود در همه قسمت ها بخوبی پخش شود. توجه داشته باشید که با توجه به عمق چین و چروک ها گاهی ممکن است این اتفاق نیفتد. کانسیلرهای مایع با پوشش مات دوام بیشتری نسبت به نمونه هایی دارند که پوششان براق است.

کانسیلر های مایع با جلوه درخشان بیشتر روی صورت حرکت کرده و احتمال دارد که پس از پایان کار پخش شوند. اما روی پوست طبیعی تر دیده می شوند. کانسیلرهای مایع درخشان انتخاب فوق العاده ای برای استفاده دور چشم هستند، این محصول تیرگی های دور چشم را پوشانده و درخشندگی زیبایی به چشم ها می دهد.

البته به شرطی که درخشندگی ملایم و لطیفی داشته باشد،‌ استفاده از محصولات بسیار اکلیلی اصلا پیشنهاد نمی شود.

2-کانسیلر کرمی

به طور معمول کانسیلرهای کرمی پوشانندگی بین متوسط تا بسیار زیادی دارند. این نوع اغلب بصورت ظرف های کاسه ای کوچک، پلت یا فشرده، بسته بندی می شود. کانسیلرهای کرمی برای پوشانندن تیرگی دور چشم و مشکلات صورت بهترین گزینه هستند.

پخش پذیری آن ها خوب است و با انگشت تمیز، اسفنج یا براش مخصوص بخوبی روی چین و چروک های پوست پخش می شوند. انواع رقیق تر نوع کرمی ممکن است پس از پایان کار پخش شوند و به همین خاطر بهتر است همراه با پودر تثبیت کننده آرایش یا پودر فشرده استفاده شوند.

 

 

3-کانسیلر استیکی

کانسیلر استیکی به دلیل اینکه دارای بافت نیمه جامد است، غالباً رنگدانه و بافتی ضخیم و کرمی دارد. این نوع کانسیلر را می توان بصورت خطی یا ضربه ای روی پوست زد و سپس آن را با انواع اسفنج یا براش، پخش کرد.

محصول را با انگشت تمیز یا با یک اسفنج کوچک کامل به طوری که لبه هایش مشخص نباشد کامل محو کنید. توجه داشته باشید که این نوع پوشانندگی بسیار بالایی دارد و منافذ پوست را به طور کامل مسدود می نماید، به همین دلیل استفاده از آن به افراد دارای پوست چرب یا مختلط توصیه نمی شود.

4-کانسیلرهای پودری

کانسیلرهای پودری، پوشش دهی متوسطی دارند و در ترکیب با لوازم آرایشی معدنی تاثیر خوبی بر جای می گذارند. این کانسیلر توانایی ترکیب با کرم پودر مایع و انواع دیگر آن را دارد و در بین خانم ها طرفداران زیادی دارد.

5-کانسیلرهای مدادی

کانسیلرهای مدادی مزیت های زیادی دارند و به علت فرمول ساخت شان چسبنده هستند و به همین خاطر برای فصول گرم سال و مناطق گرم بسیار مناسب اند. ظاهر آن ها شبیه خط چشم های مدادی است و کم حجم هستند. همچنین این نوع کانسیلرها پوشش دهی بالایی دارند.

کانسیلر چیست؟

چطور بر اساس رنگ صورت کانسیلر انتخاب کنیم؟

علاوه بر نوع پوست، رنگ آن نیز در انتخاب و خرید انواع کانسیلر از اهمیت بالایی برخوردار است. کانسیلرها دارای ۵ تناژ رنگی متفاوت هستند که هر کدام متناسب با افرادی با رنگ پوست متفاوت است.

 نارنجی: کانسیلر نارنجی مناسب برای پوست های سبزه و گندمی است و لکه های تیره و روشن روی پوست را کامل محو می کند. استفاده از آن به افرادی که پوست سفیدی دارند توصیه نمی شود،‌ چرا که چهره را غیر طبیعی نشان خواهد داد.

 زرد: زرد برای محو کردن رنگ بنفش مانند حلقه دور چشم یا کبودی بکار می رود و در صورت تمایل می توان از آن به عنوان پرایمر سایه نیز استفاده کرد.

 بنفش: بنفش کم رنگ برای پوشاندن زردی پوست و رنگ پریدگی مناسب است. کانسیلر بنفش زردی و بی روح بودن پوست را از بین می برد، همچنین جای جوش را محو می کند.

سبز: این کانسیلر برای خنثی کردن تن قرمز پوست استفاده می شود. اگر دارای لکه‌ های قرمز مادر زادی هستید یا می‌خواهید جوش ‌های خود را بپوشانید این کانسیلر را پیشنهاد می کنیم.

 صورتی: رنگ صورتی برای کاور کردن سایه های آبی بر روی پوست های روشن است. محصولی که خستگی را از چهره محو کرده و آن را شاداب نشان می دهد. استفاده از آن را به افراد با پوست سفید توصیه می کنیم.

رنگ های کانسیلر

نحوه استفاده از کانسیلر چیست ؟

تا به این جا دیدیم که کانسیلر چیست و چگونه باید محصولی متناسب با پوست و خواسته هایمان را انتخاب کنیم. هر نوع کانسیلر صورتی را که انتخاب کنید، نحوه استفاده از آن تفاوتی نخواهد داشت. تمامی انواع پوست باید پیش از استفاده صورت خود را با مرطوب کننده، آبرسانی کنند تا دوام و ماندگاری آرایش (به ویژه پرایمر) بر روی پوستشان افزایش یابد.

اگر شما پوستی نرمال یا چرب دارید، آبرسانی سبک و مات بهترین نتیجه را در آرایشتان خواهد داشت.

اگر قصد استفاده همزمان از کانسیلر و کرم پودر را دارید، ابتدا کرم پودر را به صورت زده و پس از جذب و خشک شدن کامل آن به سراغ کانسیلر آرایشی بروید.

کانسیلر را با انگشتان تمیز، برس یا اسفنج بر روی مناطقی از پوست که رنگ متفاوتی دارند، تیرگی ها و یا نواقص پوستی قرار دهید و به آرامی و ضربه وار آن را پخش نمایید. تا زمانی که هیچ خط مشخصی بین کانسیلر و پوست یا کرم پودر شما وجود نداشته باشد، این کار را ادامه دهید.

اگر می خواهید از پودر تثبیت کننده بزنید، ابتدا کانسیلر را به پوست زده و صبر کنید تا کامل خشک شود.

در نهایت، کار خود را با پودر تثبیت کننده به پایان برسانید. ممکن است فکر کنید که کانسیلرهای مات نیازی به پودر تثبیت کننده ندارند و بافت خودشان به قدر کافی مات و بادوام است. خودتان می توانید یکبار آن را با پودر و بار دیگر بدون آن امتحان کرده و ماندگاری و دوامشان را با یکدیگر مقایسه نمایید.

 

کانسیلر چیست؟

استفاده از کانسیلر

انتخاب کانسیلر مناسب:

اولین کار برای استفاده از کانسیلر، انتخاب نوع مناسب آن است. پس پیش از هرچیزی باید نیاز پوست خود را بشناسید.

کانسیلر را یک یا دو درجه روشن‌تر از رنگ طبیعی پوست خود و حتما از برند معتبر انتخاب کنید. نوع مدادی آن برای جوش و آکنه و نوع استیکی آن برای عیوب گسترده پوست کاربرد دارد. انواع مایع و کرمی را برای پوست‌های خشک و انواع جامد و پودری را برای پوست‌های چرب به کار ببرید.

 

پوست خود را برای آرایش آماده سازی کنید:

مانند روش‌های مختلف آرایش قبل از هرچیز باید صورت خود را بشویید و تمیز کنید، از یک پاک کننده ملایم استفاده کنید و پس از آن از مرطوب کننده مناسب آبرسانی به پوست استفاده کنید.

برای پاک کردن آرایش اطراف چشم از یک گوش پاک کن تمیز استفاده کنید و مواد باقیمانده از ریمل و خط چشم را بزدایید. کانسیلر اولین مرحله از آرایش شماست (البته اگر از تصحیح کننده رنگ استفاده نمی‌کنید) و باید روی پوست تمیز و نرم و آماده سازی شده مورد استفاده قرار بگیرد.

به اندازه کافی از کانسیلر استفاده کنید:

شاید فکر کنید که هر چقدر بیشتر از کانسیلر استفاده کنید، بهتر و بیشتر می‌توانید لکه‌های صورت را بپوشانید. ولی این یک باور اشتباه است. وقتی از این محصول، بیش از اندازه استفاده کنید، ناخودآگاه توجه را به سمت مناطقی که قرار بوده بپوشانید، جلب می‌کنید.

برای شروع با لایه نازکی از کانسیلر شروع کنید. ضمنا نباید همه جای صورت را با کانسیلر بپوشانید. این کار را باید با کرم پودر انجام دهید. کانسیلر را فقط روی نقاطی از پوست که تغییر رنگ دارد، قرار دهید.

سیاهی زیرچشم را پوشش دهید:

از برس مخصوص کانسیلر استفاده کنید و آن را زیر چشم و روی نقاط تیره اطراف آن مثل گوشه چشم و اطراف بینی بزنید.

پس از زدن این محصول آن را محو کنید اما هرگز دور چشم را نمالید چون موجب آسیب به پوست می‌شود و البته پوشش آن را کاهش می‌دهد. تا نقطه زیرین مژه‌های پایین را کاملا پوشش دهید و جایی را خالی باقی نگذارید تا چشم‌ها حالت طبیعی خود را داشته باشند.

پشت پلک را با کانسیلر زیرسازی کنید:

از کانسیلر می‌توانید به عنوان پرایمری برای آرایش پلک استفاده کنید. مقداری از کانسیلر را پشت هر دو پلک خود بگذارید و آن را پخش کنید. بعد از این مرحله آرایش چشم  مثل سایه چشم و خط چشم را ادامه دهید.

اطراف ابرو را با کانسیلر مشخص کنید:

برای اینکه ابروهای شما پرپشت‌تر و زیباتر به نظر برسد می‌توانید با کانسلیر آن را واضح‌تر نشان دهید. دور ابرو به خصوص زیر آن را با کانسیلر بپوشانید و از براش مناسب برای محو کردن آن استفاده کنید تا لبه‌های آن تیز و غیرطبیعی به نظر نرسد.

از یک براش کوچک برای این کار استفاده کنید و حتما آن را به خوبی محو کنید تا کاملا یکسدت شود و حاشیه آن مشخص نباشد.

آکنه و لکه‌های پوستی را پوشش دهید:

علت عمده استفاده خانم‌ها از کانسیلر لک‌های پوستی، آکنه و جای آن و قرمزی ناشی از آن است. برای این کار کانسیلر را با برس یا اپلیکاتور روی هر نقطه مبتلا به صورت جداگانه بزنید سپس به آرامی کناره‌های آن را محو کنید تا مرزها مشخص نباشد.

از لایه ضخیم کانسیلر استفاده نکنید چون آرایش شما را خمیری خواهد کرد، یک لایه نازک از پوشش کافی است. در صورت لزوم از لایه‌های دوم و سوم هم استفاده کنید. برای این کار از انگشت استفاده نکنید چون آلودگی دست شما وضع آکنه را بدتر خواهد کرد.

کانسیلر را تثبیت کنید:

پس از این که همه نقاط مبتلا به خوبی توسط کانسیلر پوشش داده شد کمی از فونداسیون خود را بردارید و روی نقاطی که کانسیلر زده‌اید بمالید تا تثبیت شود. به جای این کار می‌توانید از پودر تثبیت کننده آرایش هم استفاده کنید. همه جای صورت را برس بکشید تا یکدست و تمیز شود.

صورت خود را کانتور کنید:

با کانسیلر می‌توانید صوت خود را کانتور کنید و گونه‌های خود را برجسته‌تر نشان دهید. برای این کار باید کانسلیری انتخاب کنید که دو درجه از پوست خودتان تیره‌تر باشد. برای این منظور از کانسیلر دو طرف بینی، زیر گونه‌ها، روی شقیقه و به موازات خط چانه استفاده کنید. با یک اسفنج آرایشی آن را کاملا محو کنید.

 

 

چند اشتباه در استفاده از کانسیلر

اگر ازکانسیلر به درستی استفاده نکنید، ممکن است نتیجه مطلوب را نگیرید. در ذیل مهم‌ترین اشتباهات رایج در استفاده از کانسیلر را عنوان می‌کنیم.

-امتحان نکردن رنگ

انتخاب رنگ کانسیلر بسیار مهم است. موقع خرید باید حتما رنگ کانسیلر را روی صورت امتحان کنید. خوشبختانه این روزها فروشگاه‌های لوازم آرایشی، تستر محصولات را در اختیار شما می‌کذارند تا بتوانید انتخابی صحیح‌تر داشته باشید.

اگر محصول مورد نظر شما بسته‌بندی‌های کوچک برای تست دارد می‌توانید ابتدا مقدار کمتری از آن بخرید و بعد از اینکه مدتی از آن استفاده کردید و از رنگ و نوع آن اطمینان پیدا کردید، بسته‌بندی‌های بزرگتری برای خود تهیه کنید.

-صرف نظر کردن از پرایمر

بسیاری از افراد فکر می‌کنند که با استفاده از کانسیلر نیازی به پرایمر نیست. ولی اگر می‌خواهید آرایشی یکدست و زیبا و بادوام داشته باشید، نباید از پرایمر صرف نظر کنید.

پرایمر باعث می‌شود که بومی یکدست و مسطح برای نقاشی کردن داشته باشید. ولی کانسیلر، لک‌ها و تیرگی‌ها را می‌پوشاند. این دو محصول، کاربرد متفاوتی دارند و نباید به جای هم استفاده شوند.

تاثیر پرایمر بر آرایش صورت

-استفاده از رنگ نادرست

خوشبختانه تولیدکنندگان محصولات آرایشی متوجه شده‌اند که برای هر فردی، رنگ خاصی مناسب است. به همین دلیل اکثر محصولات آرایشی، در رنگ‌های بسیار متنوعی پیدا می‌شوند و شانس اینکه بتوانید رنگ مناسب خود را پیدا کنید، بسیار زیاد است.

اگر از کانسیلری استفاده کنید که از پوست شما خیلی روشن‌تر باشد، باعث واضح‌تر شدن قسمت‌هایی می‌شود که می‌خواهید بپوشانید و اگر از کانسیلر تیره‌تر استفاده کنید، لک‌ها و تیرگی‌ها را بدتر می‌کنید. پس در انتخاب رنگ آن دقت کنید.

-استفاده از فقط یک رنگ کانسیلر

هر قسمت از پوست صورت شما نیاز متفاوتی دارد. اگر از کانسیلری برای پوشاندن تیرگی زیر چشم استفاده میکنید نمی‌توانید از همان برای پوشاندن قرمزی صورت هم استفاده کنید. چون رنگ لک‌های صورت با هم متفاوت است و رنگ خود پوست هم در قسمت‌های مختلف آن، اندکی تفاوت دارد. پس، حداقل به دو رنگ کانسیلر در کیف آرایش خود نیاز دارید.

-انتخاب اشتباه با توجه به نوع پوست

همیشه در خرید لوازم آرایشی باید نوع پوست خود را در نظر بگیرید. در مورد خرید کانسیلر هم این قانون وجود دارد. اگر پوست چرب دارید نباید کانسلیرهای براق‌کننده بخرید. باید به دنبال کانسیلرهایی باشید که سبک‌تر هستند، بدون چربی هستند و ظاهری مات ایجاد می‌کنند. افرادی که پوست چرب دارند باید از کانسیلرهای حاوی مرطوب‌کننده استفاده کنند.

در مجموع، کانسیلر یکی از لوازم آرایشی پرکاربرد و پرطرفدار است. اگر به درستی از آن استفاده کنید، نقش مهمی در پنهان کردن لک‌های صورت دارد.

عاطفه عسکری
درباره ما
ارسال دیدگاه